Søvn

At sove i Daginstitutionen Trekløveren:

I vuggestuen:

• Ca. 0 – 2½ år, sover barnet i vuggestuens krybber med godkendt sele i krybbe rummet. Vuggestuen har dyner og betræk til alle børn
  • Ca. 2½ - 3 år, sover barnet inde på en lille seng. Barnet bliver puttet af en voksen, som bliver ved barnet indtil det sover.
  • Personalet hjælper hvert enkelt barn, med at følge sin soverytme og respekterer børnenes vaner ift. Sovedyr, sutter, klude m.m.
  • Sovende børn vækkes ikke, medmindre der er tale om syge børn eller abnormt søvnmønster.
  • Trætte børn holdes ikke vågne
  • Personalet hjælper med rådgivning til forældre, som oplever vanskeligheder ved at få barnet til at sove derhjemme.
  • Hvis forældrene ønsker at regulere barnets søvn, kan vi tilbyde efter 2 timers søvn at gå ind og ae barnet blidt på kinden og stille kalde deres navn. Vågner barnet ikke af dette, er barnet ikke klar til at stå op.

I børnehaven:

• At alle børn, der har et behov for søvn eller hvile, tilbydes at sove fra kl. 12. Der bliver redt op med små senge og dyner.
  • At der er en voksen i nærheden, når børnene er puttet. De børn som ikke er faldet i søvn, når den voksne går fra stuen, kommer med op og ud på legepladsen.

hg