Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Evaluering i Trekløveren

                                                                                                                                                                        11. december 2023

Evaluering i Trekløveren

I Trekløveren evaluerer og dokumenterer vi på forskellige måder.

 

Vi planlægger vores år med et årshjul med fokusområder fordelt ud over året. Hvert fokusområde planlægges og evalueres på grupperne. Evaluering kan være en SMITTE model eller en GLK-model. En gang om året har vi fælles evaluering på tværs af huset af temaerne.

Forældrebestyrelsen ser planen og kan komme med input og spørgsmål til arbejdet. 

 

Vi bruger kompetencehjulet til børnene og ved behov udarbejdes handleplaner. Handleplanerne deles og evalueres med forældre. Derudover bruger vi børnelinealen en gang om året, hvor alle børn gennemgås. 

Vi bruger Skole Paratheds Undersøgelse til vores kommende skolebørn. (SPU) Resultatet deles med forældre og kommende SFO og vi evaluerer om barnet er parat til skolestart.

 

Vores samarbejde omkring glidende overgang evalueres en gang om året i samarbejde med skole, SFO og daginst. 

 

KIDS bruges både til Kolding kommunes tilsyn og til udvikling i Trekløveren. Resultatet fra tilsynet skal offentliggøres på vores hjemmeside, bruges i Trekløverens handle og strategiplan og danne baggrund for nye tiltag. 

Læringsledelse har hvert andet år en omfattende dataindsamling både blandt børn, personale, forældre og ledelse. Resultatet bruges fx i planlægning af vores fokusområder. Derudover involveres forældrebestyrelsen i at bebearbejde og evaluere materialet.

Både i hverdagen og på Aula bruger vi billeder som dokumentation og evaluering. 

 

Personalet deltager hvert andet år i en trivselsundersøgelse fra Kolding kommune. Resultatet behandles og evalueres i MED og på personalemøder og der udarbejdes handleplaner for de næste 2 år.