Læringsledelse

Dagtilbudsdelen af Program for læringsledelse baserer sig på de samme ideer og knytter sig tæt til Program for læringsledelse, som i efteråret 2014 modtog en bevilling på 21 millioner kroner fra A.P. møller Fonden, og som 13 danske kommuner deltager i. Målet med at koble dagtilbuddet til program for læringsledelse er at de deltagende kommuner får mulighed for at lave en sammenhængende indsats for 0-15 års området. Dagtilbudsdelen af Program for læringsledelse er finansieret af kommunerne selv.

Det overordnede mål for Dagtilbudsdelen af Program for læringsledelse er at forbedre alle implicerede børns trivsel, læring og udvikling. Den pædagogiske praksis i dagtilbud er defineret af læreplaner og læringsmål, og begrebet synlig læring har vundet indpas overalt. Vores fælles ansvar er, at alle børn udvikler sig, lærer mest muligt og trives bedst mulig. Derfor er vi alle sammen læringsledere: medarbejdere og ledere i dagtilbud leder læring, og det samme gør dagtilbudsledere og forvaltningsmedarbejdere. Vi leder først og fremmest børns trivsel, udvikling og læring, men vi leder også medarbejderes og kollegers læring.

Programmet varer fire år og ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP).

Spørgeskemaer blev lavet i 2019. Analyserne gennemarbejdes i samarbejde med Ålborg Universitet.

Resultatet for 2023 for Trekløverens T5 er vedhæftet.

Analyseresultaterne danner grundlag for profiler for det samlede børneområde i Kolding Kommune og det enkelte dagtilbud. Profilerne giver et billede af status af børnenes læring og trivsel, medarbejdernes pædagogiske indsats og trivsel, ledelsens indsatser samt forældrenes tilfredshed og oplevelse af deres barns dagtilbud.

Profilerne giver viden om, hvad der lykkes i det pædagogiske arbejde og hvor der kan være behov for udvikling.

www.læringsledelse.dk

www.læringsledelse.dk

BØRN:

FORÆLDRE:

KONTAKTPÆDAGOG:

T3 resultat.pdf

Shape Created with Sketch.