Glidende Overgang til Skole/SFO

Glidende overgang

• Det år barnet skal i skole, starter det i Glidende overgang/Mini-SFO den 1. april.
  • Vi arbejder tæt sammen med Forbundsskolen i forhold til overgangen fra Trekløveren til Glidende overgang. Vi besøger bl.a. hinanden med de kommende skolebørn og laver aktiviteter, der kan være med til at lette overgangen fra daginstitution til SFO og skole.
  • I november/december afholdes et møde på Skanderup-Hjarup Forbudsskole for de forældre, hvis børn forventes at starte i 0. klasse 1. august og i glidende overgang i SFO-en den 1. april det følgende år.
  • På mødet fortælles om skoleparathed, arbejdet i 0. klasse og SFO, i glidende overgang, og noget om skolens forventninger til det kommende samarbejde.
  • Skal barnet gå på en anden skole end Forbundsskolen tager vi naturligvis hensyn til dette.
  • www.forbundsskolen.kolding.dk

j